22.10.2025 06:29
Asiakaspalautteet 2025
Tähän uutiseen on koottu P1 jäsentyytyväisyyskyselyn tuloksia, vieraspelaaja palautteita sekä osakasillassa esiin nousseita asioita.
Kiitos kaikille teille 368 jäsenelle, jotka vastasitte kyselyyn!
Seuran ja kenttäyhtiön Hallitukset käyvät palautteita läpi ja huomioivat ne seuraavan kauden toimintasuunnitelmissa. Lopussa olevista linkeistä avautuu laajempi analyysi.
Jäsenet
Jäsentyytyväisyyskysely lähetetään kaikille jäsenille kerran kauden aikana, heinä- elokuun vaihteessa. Kyselyyn vastasi 368 jäsentä ja vastausprosentti oli 39%. Suurin osa vastanneista on myös osakkaita, joten tuloksia voi peilata myös osakkaiden kannalta. Artikkelista löydät NPS pisteet ja palvelualueet verrattuna viimevuoteen. Lopussa linkki laajempaan esitykseen.
Messilän NPS luku on 32 ja se on Suomen kenttien keskiarvoon verrattuna -21. Tärkeimpiä kehityskohteita kyselyn perusteella ovat tunnelma, johto ja hinnat. Parhaat arvostelut saa kenttä, klubitalo ja ravintola. Kyselyn vertailussa on mukana 81 kenttää ja Messilä on sijalla 75/81.
Palvelualueiden arvot ovat hieman heikentyneet viime vuoteen verrattuna. Vertailussa Suomen keskiarvoon verrattuna pärjää parhaiten kenttä (+1) ja ravintolapalvelut (+5).
Tyytyväisyys kenttään on Messilässä yleisesti hyvällä tasolla. Kenttävertailussa se sijoittuu sijalle 38/81. Kaudelta 2025 nousee esiin tyytymättömyys bunkkereihin ja karheikkoihin.
Alla linkki laajempaan esitykseen
Vieraspelaajat
Vieraspelaajakysely lähetetään sähköpostilla kaikille kentällä pelanneille muiden seurojen jäsenille. Kyselyyn vastasi 326 pelaajaa ja vastausprosentti oli 18%. Messilässä pelataan noin 5000 vieraskierrosta, joista TOP3 seurat ovat: LG:n pelaajia on 55,9%, Kanava Golfista 14,6% ja Vierumäeltä 12%. Artikkelista löydät NPS pisteet ja palvelualueet verrattuna viimevuoteen. Lopussa linkki laajempaan esitykseen.
Vieraspelaajien NPS ja -4 Suomen keskiarvoon verrattuna. Kyselyssä mukana olevien kenttien rankingissa Messilä on sijalla 47/73. Parhaat arvosanat saa palvelu, tunnelma ja kenttä sekä kliubitalo ja ravintola.
Palvelualueiden arvot ovat pysyneet lähes samassa kuin viime vuonna. Vertailussa Suomen keskiarvoon verrattuna pärjää parhaiten kenttä (+1) ja klubitalo (-0).
Toedottaminen ja bunkkerit saavat parempia arvosanoja kuin viime kaudella, kun taas viheriöiden arvosteluissa on eniten laskua.
Alla linkki laajempaan esitykseen
Osakasilta
Osakasilta pidettiin Klubilla 14.9. Kutsujana oli uusi toimitusjohtaja Tera Heinonen, joka sai idean/toiveen osakkaalta. Tilaisuuteen osallistui 28 osakasta. Osakasillan anti viedään Ry ja Oy Hallituksille pohdittavaksi ja kehitettäväksi kaudelle 2026.
Katso
Lisää kommentteja ja kehitysideoita voit lähettää toimitusjohtaja Tera Heinoselle: tera.heinonen@messilagolf.fi
Messilässä on valtavasti potentiaalia tulla entistäkin paremmaksi ja viihtyisämmäksi kokonaisuudeksi. T:Tera